SUPPORT

             VEELGESTELDE VRAGEN   

  • CORONA CRISIS  
    Als gevolg van de Coronacrisis en de beperkende maatregelen die daarbij van kracht zijn, kunnen producten tijdelijk beperkt- of niet leverbaar zijn.
    Indien dit op een bestelling van toepassing is, wordt u hierover geinformeerd en zal een alternatief worden aangeboden.
    Neem bij twijfel gerust contact op en informeer naar de beschikbaarheid van producten.
    Bezorgen 
    Volgens het RIVM is het risico van besmetting via post en pakketten heel klein, maar niet helemaal uitgesloten. Zij geven aan dat er geen bewijs is dat mensen door post en pakketten besmet zijn geraakt en raden in het algemeen aan om regelmatig de handen te wassen.
    Voorkomen verspreiding virus 
    Het Leidse Winkeltje volgt de RIVM-richtlijnen en neemt hygiënemaatregelen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. We doen er alles aan om gezond te blijven en zo hygiënisch mogelijk te werken. Fysiek contact zal worden vermeden en een afstand van minimaal 1,5m zal worden aangehouden.
    Het Leidse Winkeltje vertrouwt erop dat de RIVM-richtlijnen en hygiënemaatregelen worden gerespecteerd, zodat wij iedereen veilig van dienst kunnen zijn.
    Het Leidse Winkeltje blijft de actuele stand van zake rondom het Coronavirus nauwlettend volgen en zal indien nodig verdere maatregelen treffen en opvolgen indien dat vereist is omwille van de gezondheid en het tegengaan van de verspreiding van het virus .

  • HOE BESTEL IK ?  
    Vragen over hoe een pakket samen te stellen heeft Het Leidse Winkeltje een handige Bestel Hulp ontwikkeld.
    Lees de instructies hier : BESTEL HULP 

  • KAN IK NEDERLANDSE TAAL SELECTEREN ?
    Helemaal linksboven aan de pagina vindt u een vlaggetje met een dropdown menu.
    Wanneer u daarop klikt verschijnen de talen die u kunt selecteren. Klik op de gewenste taal. 

  • KAN IK ZELF EEN PAKKET SAMENSTELLEN ?
    Ja dat kan !
    Je kunt daarbij kiezen uit meer dan 300 Leidse producten en verschillende verpakkingsmogelijkheden.
    Kies daarbij zelf de gewenste artikelen en voeg deze in het gewenste aantal aan jouw winkelkarretje toe.
    Zie voor een uitgebreide instructie ook :  BESTEL HULP 

  • ZIJN ER KANT-EN-KLAAR PAKKETTEN ?
    Ja, er is keuze uit verschillende Leidse Kant-en-Klaar cadeaupakketten.
    Kijk hiervoor bij de rubriek: HET LEIDS PAKKET
  • KAN IK MIJN BESTELLING AFHALEN ?
    Ja, je kunt jouw bestelling op afspraak aan ons (post/woon) adres afhalen. Geef in het bestelproces in het vakje 'opmerkingen' de gewenste datum en tijdstip aan waarop de bestelling bij voorkeur zal worden afgehaald. Dit zal in de planning  worden opgenomen. Indien een voorgestelde datum of tijdstip niet in de planning past, zal een alternatief worden voorgesteld. Het afhaaladres is Jan Luykenlaan 270 in Leiden. Klik hier voor de exacte locatie.

  • WAAR IS DE WINKEL ?
    Het Leidse Winkeltje is ( vooralsnog) uitsluitend een Leidse webshop, zonder fysieke winkel locatie. Op afspraak kan een bestelling wel op het (post/woon) adres worden afgehaald. Zie hierboven. 

  • TELEFOON WORDT NIET BEANTWOORD ?
    U heeft gebeld met het vermelde telefoonnummer, maar er werd niet opgenomen. En een eventueel ingesproken voicemailbericht is (nog) niet beantwoord?
    Belt u bij geen gehoor naar 0622444693, en/of stuurt u een email naar info @ hetleidsewinkeltje.nl .
  • HOUDBAARHEID ?
    Hoelang blijven de producten goed?  De meeste producten zoals lekkernijen en dranken zijn vrij lang houdbaar en geschikt voor consumptie.
    Dit varieert per product.
    Moeten de producten gekoeld bewaard worden? Nee, de producten zoals lekkernijen en dranken hoeven niet perse gekoeld bewaard te worden.
    Er zijn producten die beter bewaard kunnen worden of langer houdbaar blijven onder gekoelde omstandigheden.
    Niet-gevacumeerde Leidse kaasjes dienen wel bij voorkeur in een koele of gekoelde omgeving bewaard te blijven.
    Bewaartips vind je bij het product.  

  • WORDT MIJN BESTELLING DOOR WEERSINVLOEDEN VERTRAAGD ? 
    Een levering kan worden vertraagd als gevolg van extreme weersomstandigheden.
    Bij erg zomerse- of extreem warme temperaturen wordt afgeraden om pakketten met temperatuursgevoelige producten als postpakket te verzenden.
    De zending kan in dat geval door Het Leidse Winkeltje worden vertraagd en verplaatst naar een latere datum, totdat een temperatuur weer op een aanvaardbaar niveau is gedaald.
    Temperatuursgevoelige producten zijn o.a. ; Kaas, chocolade, flesjes bier of koolzuurhoudende dranken.
    In geval van een storm of extreem weer waarbij weerswaarschuwingen zijn afgekondigd, kan een levering worden vertraagd omwille van veiligheidsaspecten. 

  • KAN IK EEN PERSOONLIJK KAARTJE TOEVOEGEN ?
    Ja, je kunt een Ansichtkaart kopen en die in jouw Leids Pakket laten toevoegen. In een van de stappen van het bestelproces kun je bij 'opmerking' speciale wensen aangeven en bijvoorbeeld een tekst opgeven voor een persoonlijk bericht.
  • KAN IK EEN CADEAUBON GEVEN ?
    Ja, je kunt een Leids Winkeltje Cadeaubon aan iemand cadeau geven, of aan jouw Leids Pakket toevoegen. Bijvoorbeeld wanneer je de ontvanger de vrije keuze wilt geven om zelf iets voor een bepaald bedrag bij Het Leidse Winkeltje te besteden. 

  • HOE GEBRUIK IK MIJN CADEAUBON ? 
    Wanneer tijdens het bestelproces op de winkelwagen wordt geklikt, of via het venster met de besteltotalen op 'bekijken' , zal het venster van de Winkelwagen met de gekozen producten worden geopend. Hierin ziet men onder de balk 'Wat wilt u doen?' drie opties.

    - Gebruik Kortingscode (Use Coupon code)
    - Gebruik Cadeaubon (Use Gift Voucher)
    - Bereken Verzendkosten (Estimate Shipping Costs)

    Klik op 'Gebruik Cadeaubon' ( 'Use Gift Voucher') om uw Cadeaubon te gebruiken.
    Er veschijnt een venster waarin u uw Cadeaucode kunt invoeren .
    Het bedrag van uw Cadeaubon zal vervolgens in het bestel- en betaalproces worden verwerkt en in midering worden gebracht op het totaalbedrag van de aankoop en de eventuele verzendkosten. 

  • KAN EEN PAKKET ALS TAS WORDEN OPGESTUURD?
    Wanneer een pakket in een pakkettas wordt besteld kan deze worden bezorgd in Leiden of regio Leiden .(Omliggende gemeentes)
    Een Pakket als tas kan niet los worden verzonden via PostNL. Kies en bestel voor verzending in dat geval een Pakket Doos.

  • KAN IK PRODUCTEN INDIVIDUEEL FEESTELIJK LATEN VERPAKKEN?  
    De producten van Het Leidse Winkeltje / Het Leids Pakket worden geleverd in de standaard productverpakking. Maar worden in principe niet op verzoek individueel 'feestelijk' verpakt.
    Wanneer het omwille van de veiligheid of bescherming van het product noodzakelijk is, zal een product wel op geschikte wijze worden verpakt.
    De producten kunnen worden geleverd in een roodkleurig papieren draagtasje, of in een pakketdoos.
    Zie voor de mogelijkheden :
    VERPAKKINGEN 

  • KAN IK VERPAKKING OOK LOS BESTELLEN ZONDER PRODUCTEN ?
    De tasjes van Het Leidse Winkeltje / Het Leids Pakket worden in principe niet los verkocht ten behoeve van een zelf samengesteld pakket met andere producten dan die van Het Leidse Winkeltje. Dit is ter bescherming van de merknaam en ter voorkoming van misverstanden omtrent de herkomst van producten. Wanneer zich problemen voordoen met (ondeugdelijke) producten die niet bij Het Leidse Winkeltje gekocht zijn, vallen deze niet onder de service- en garantiebepalingen van Het Leidse Winkeltje. Dit kan verwarring en ergernis tot gevolg hebben en kan ten koste gaan van de goede naam van Het Leidse Winkeltje. Het Leidse Winkeltje en Het Leids Pakket zijn geregistreerde handelsnamen van Het Leidse Winkeltje. Het gebruik door derden van deze namen is in strijd met- en een inbreuk op het handelsnaamrecht.

  • ZIJN DE PRODUCTEN DUURZAAM EN MILIEUVRIENDELIJK ?
    De meeste producten van Het Leidse Winkeltje worden lokaal vervaardigd/geproduceerd of van lokale leveranciers afgenomen.
    Veel producten worden op ambachtelijke wijze bereid en In toenemende mate worden producten daarbij op ecologisch verantwoorde geproduceerd.
    Verspilling van producten probeeert Het Leidse Winkeltje tot een minimum te beperken. Hiervoor hebben wij ons onder andere aangesloten bij TooGoodToGo !
    Het Leidse Winkeltje heeft oog voor duurzaamheid en het milieu en streeft er zoveel mogelijk naar om daar waar mogelijk de producten op een zo duurzame en milieuvriendelijke manier te verpakken.
    Daarbij wordt voor de meeste verpakkingen gebruik gemaakt van gerecycled verpakkingsmateriaal, of goed recyclebare materialen.
    Het gebruik van plastics proberen wij zoveel mogelijk te vermijden, maar sommige producten van de leveranciers worden in plastics verpakt of gesealed vanwege de houdbaarheid.
    Indien de klant specifieke wensen met betrekking tot ecologische verpakkingen of producten heeft, kan dit altijd kenbaar worden gemaakt en kan dit in overleg worden verzorgd.

  • HOE BEPAAL IK DE JUISTE MAAT VAN EEN SHIRT OF SWEATER ? 
    Raadpleeg de pagina 'Maattabellen' om de juiste maat van een T-Shirt of Sweater/Hoodie te bepalen.
    Klik hier om de Maattabellen pagina te bezoeken.

  • ER IS EEN PROBLEEM TIJDENS HET BESTELLEN 
    Het winkelwagentje is ineens leeg :  Het kan zijn dat er te lang geen activiteit is geweest, hierdoor wordt de pagina ververst /ge-reset.
    Ik kom niet verder tijdens het bestellen : Controleer of alle velden zijn ingevuld. 
    Er verschijnt geen betaalmogelijkheid : Wanneer de bestelling onder een minimaal orderbedrag blijft kunnen betaalmogelijkheden niet verschijnen.
    Is het vakje "Ik ga akkoord met de Voorwaarden" aangevinkt ?
    Ik kan de bestelling niet afronden : Controleer of alle velden zijn ingevuld en of er wellicht bovenaan de pagina een foutmelding staat.
    Mijn bank staat niet in de iDeal lijst van banken : De geselcteerde banken zijn de meest gangbare banken waarmee via iDeal betaald kan worden.
    Kies een andere betaaloptie, indien u bank niet in de iDeal lijst voorkomt .
    Neem bij een vraag of een probleem gerust contact op via info @ hetleidsewinkeltje.nl  
    Ik kan het gewenste productaantal niet aanpassen: Bezoek de Bestelhulp  voor een handleiding om het gewenste aantal in te geven.

  • PRODUCT KAN NIET GEVONDEN WORDEN 
    Wanneer een product niet of niet meer in de webshop te vinden is, kan het zijn dat dit product niet ,of tijdelijk niet meer leverbaar is en uit het assortiment verwijderd is.
    Een andere mogelijkheid voor het niet vinden van een product kan zijn omdat het product niet in de betreffende cathegorie, maar in een andere cathegorie  vermeld staat.
    Oplossing 1: Kijk in een andere cathegorie in het hoofdmenu, of maak gebruik van de zoekfunctie om een product te vinden.
    Oplossing 2: Selecteer bij 'PRODUCTEN' onderaan de optie 'ALLES WEERGEVEN' om in het totaaloverzicht van alle producten te zoeken naar een gewenst product..

  • KAN JE EEN BESTELLING OOK VIA EMAIL OF TELEFONISCH DOEN ? 
    Wanneer bestellen in de webshop niet lukt, kan de gewenste bestelling ook per email worden doorgeven.
    Voor de handmatige verwerking van bestellingen worden administratieve verwerkingkosten berekend met een minimum van 7,50 Euro en een maxiimum van 25,- op basis van meerwerk.

  • KAN IK EEN PERSOONLIJKE OFFERTE OP MAAT ONTVANGEN ? 
    U kunt een persoonlijke offerte aanvragen op basis van uw specifieke productwensen, waarna een voorstel met een maatwerk oplossing  zal worden verzorgd.
    Aan het verzorgen van maatwerkoplossingen zijn kosten verbonden. Neemt u gerust contact op om over de mogelijkheden geinformeerd te worden.

  • KAN IK PINNEN ?
    Bij bezorgen in Leiden en afhalen van een bestelling kan d.m.v. PIN betaling worden afgerekend. Er is een mobiele PIN automaat aanwezig
    Bekijk hier alle beschikbare betaalmogelijkheden : BETAAL OPTIES 

  • WAT ZIJN DE BETAALMOGELIJKHEDEN ?
    Voor vragen over de betaalmogelijkheden kunt u de Betaalopties-pagina raadplegen : BETAAL OPTIES 


  • VERZENDKOSTEN 
    De standaard verzendkosten zijn gebaseerd op verpakking en verzending van pakketten met PostNL. 
    Het is in ons systeem helaas niet mogelijk om voor ieder afzonderlijk product de verzendkosten in te stellen.
    Wanneer een bestelling met een brievenbuspakketje verzonden kan worden, zal het teveel betaalde bedrag voor verpakking en verzending direct (binnen 24 uur) worden teruggeboekt naar de rekening van de klant.

  • WAT KOST VERZENDING ?
    De verzendkosten bestaan uit kosten voor verpakking en zijn gebaseerd op de standaard verzendkosten voor een pakket via PostNL.
    Voor pakket verzending binnen Nederland : 9,50 Euro per pakket
    Brievenbuspakketje binnen Nederland : 5,95 Euro per pakket 
    Kies de juiste bezorg- of verzendmethode in het bestelproces.
    Raadpleeg het overzicht van bezorg- en verzendopties : Verzendkosten 

  • RETOURKOSTEN 
    De verzendkosten voor retour zenden met bijvoorbeeld PostNL zijn voor rekening van de klant.
    Aan het persoonlijk retour bezorgen op afspraak zijn geen kosten verbonden.

  • KAN IK EEN PAKKET LATEN OPSTUREN NAAR BUITEN DE EU ? 
    Het Leidse Winkeltje verzendt geen pakjes en pakketten naar landen buiten de EU.
    Er worden geen pakketten verzonden naar o.a. het Verenigd Koninkrijk , Zwitserland, VS , Canada etc.

  • WAT IS DE LEVERTIJD ?
    Wanneer u een Leids pakket besteld kan dit in de regel binnen een dag bezorgd worden.
    Een en ander is afhankelijk van de beschikbaarheid en/of levertijd van de gewenste producten.
    Wanneer een product niet beschikbaar of niet tijdig leverbaar is, zal een vergelijkbaar alternatief worden voorgesteld.
    Voor grotere bestellingen dient met een langere verwerkingstijd en levertijd rekening gehouden te worden.Dit zal in overleg geschieden. 
    Indien uw bestelling binnen Nederland verzonden dient te worden, zijn de bezorgtijden van PostNL van toepassing. In de regel ontvangt u een pakket dan 1 dag na verzending, bij verzending op Maandag t/m vrijdag. Bestellingen die op zaterdag en zondag worden verzonden zullen in de regel op dinsdag worden bezorgd.
    In piekperiodes , bijvoorbeeld in de decembermaand, moet u rekening houden met vertragingen.  

  • MIJN BESTELLING IS NIET MET DE POST BEZORGD ?
    Mogelijke scenario's (volgens PostNL):
    Heeft een huisgenoot van u de post in ontvangst genomen ? 
    Is het per abuis mogelijkerwijs bij de (over)buren bezorgd ?
    De afleverscan is foutief genomen. Dit houdt in dat de zending nog zal moeten worden bezorgd.
    Wanneer uw zending na enkele dagen nog steeds niet is bezorgd neemt u dan a.u.b. contact op.

  • ER IS EEN FOUTMELDING 
    Wij vinden het erg vervelend wanneer er problemen optreden en de service niet optimaal is.
    Noteer a.u.b. de foutmelding en neem gerust contact met ons op.

  • FOUTMELDING : "RCPT TO niet geaccepteerd van server ...."
    De foutmelding duidt erop dat uw mailserver de bevestigingsmail van Het leidse Winkeltje niet accepteert.
    Neemt u contact op met Het Leidse Winkeltje door een email te sturen aan info@hetleidsewinkeltje.nl waarin u 
    de foutmelding vermeld. U ontvangt vervolgens zo spoedig mogelijk een bericht over de verdere afhandeling van uw bestelling. 

  • FOUTMELDING TIJDENS BETAALPROCES   
    Indien u tijdens het betaalproces een foutmelding bij het afronden van uw betaling ontvangt zoals;  'er is een storing opgetreden, probeert u het later nog eens' Met een knop 'probeer opnieuw'
    Er kan dan sprake zijn van een korte storing of fout bij iDEAL.
    Probeert u de betaling dan direct nogmaals uit te voeren door op de knop 'probeer opnieuw' te klikken.
    Mocht de betaling wederom niet lukken en ontvangt u dezelfde foutmelding opnieuw. Probeert u de betaling dan over enkele minuten nogmaals af te ronden. 
  •  
  • SPONSORING ?
    Iedere sponsoraanvraag zal per individueel geval bekeken en beoordeeld worden.
    Het Leidse Winkeltje sponsort in principe geen acties of initiatieven die niet (specifiek) op Leiden of de Leidse regio van toepassing zijn.
    Het Leidse Winkeltje ondersteunt geen landelijke acties of campagnes voor goede doelen.




Er zijn geen producten in deze categorie.